Posted on

رمزنگاری علم رنگ

colors

رمزنگاری علم رنگ نیاز به جستجو در تاریخ دارد. رنگ های مختلف احساسات مختلفی را در مردم ایجاد می کنند و از این رو، آنها برای ایجاد انگیزه و جذب مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرند. دانشمند یونانی ارسطو، تئوری روانشناسی رنگ را توسعه داد. این نظریه نشان می دهد که خدا این رنگ ها را از طریق نور آسمانی ایجاد کرد. این تثوری بعدا توسط سر آیزاک نیوتون و یوهان ولفگانگ فون گوته تغییر یافت که دیدگاه علمی این نظریه را به نمایش گذاشت.

درک روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ شاخه ای از تحقیق است که به ما کمک می کند تا تاثیر رنگ را بر روی اعمال و تصمیمات تعریف کنیم. بازاریابان از روانشناسی رنگ برای تأثیر رفتار خرید مصرف کنندگان هدفشان استفاده می کنند. استفاده از رنگ های خاص برای مارک های خاص می تواند تصمیم خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد.

مطالعات مهم بسیاری وجود دارد که نشان می دهد رنگ ها با رفتار و احساسات انسان ارتباط دارد. دو پژوهشگر کالج Wellesley، Stoughton و Bevil Conway یک تحقیق انجام داده اند که می گوید رنگ ها نوع خاصی از احساسات را درون ما تحریک می کنند.

رنگ ها چشمان ما را وامی دارند تا نگاه کنند، عمل کنند و چیزی را درک کنند. به شیوه ای دیگر، ما را قادر می سازد تصمیم بگیریم که چه چیزی را جستجو کنیم و چه چیزی نگاه کنیم. رنگها توانایی تنظیم محتوا را در متن دارند. بنابراین، بازاریابان باید از اهمیت روانشناسی رنگی مطلع شوند.

افراد مختلف با رنگ های مختلف رفتار می کنند. این به دلیل تجربه گذشته افراد با رنگ از وقایع مختلف، فرهنگ، مردم و خاطرات است. با این حال، بسیاری از مشترکات رفتار مردم نسبت به رنگ های مختلف وجود دارد. بیایید روانشناسی رنگ های مختلف را درک کنیم.

روانشناسی رنگ های مختلف

رنگ زرد

رنگ زرد نماد خوشبختی، شادابی و مثبت است. هر کجا که رنگ زرد را می بینید، همیشه سبکی و انرژی را تعریف می کند. طول موج طولانی آن است که آن را یکی از مهمترین معانی معنوی می کند. حتی نوزادان به رنگ زرد واکنش نشان می دهند، زیرا ساده ترین رنگ به نظر می رسد.

رنگ زرد برای افزایش اعتماد به نفس و زندگی مردم استفاده می شود. از سوی دیگر، استفاده بیش از حد رنگ زرد نیز نشانه تمایل به شعله ور شدن نگرانی و ترس است. بهترین سایه و تن رنگ زرد را با تعادل کامل از کنتراست برای تحریک مردم انتخاب کنید.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی روانشناسی رنگ قرمز و رنگ زرد را ترکیب می کند. بدین ترتیب، هر دو ویژگی برتری و جوان بودن را از رنگ قرمز و رنگ زرد دارد. رنگ نارنجی نشان دهنده دوستی و سرپناه است.

نارنجی، رنگ انگیزه و اشتیاق است که یک نگرش خوش بینانه در زندگی را تشویق می کند. این رنگ دارای توانایی آرامش و حس سرگرمی وخود-محوری در تصاویر است.

رنگ قرمز

رنگ قرمز نشان دهنده قدرت و پویایی است. اپن رنگ منعکس کننده نیازهای بدن از عشق، مهربانی، مراقبت و مشابه وحشت، اضطراب، و بقا است. همچنین رنگ قرمز برای نشان دادن دوستی و اقتدار استفاده می شود، اما همچنین می تواند بر اساس نوع استفاده خصومت را تعریف کند.

اگر بخواهید به مردم توجه سریع بدهید، رنگ قرمز بهترین انتخاب است. اما اطمینان حاصل کنید که از آن با دقت استفاده کرده اید یا رنگ قرمز مانند هر رنگ دیگری نیز می تواند حس منفی شدید را فراخوانی کند.

رنگ سبز

رنگ سبز ترکیبی از منطق و احساسات است. ویژگی ان شامل ثبات و هماهنگی ست. رنگ سبز شیوه مناسب عمل را نشان می دهد و کیفیت آن برای تسکین خشونت است. این رنگ همچنین رنگ طبیعت، صلح و آرامش است.

در واقع، رنگ سبز نماد پیشرفت در مواردی مانند گیاهان، سود و رفاه است. سبز رنگ تنش زدایی است که سلامت و استراحت خوب را تشویق می کند. اگرچه در بعضی از زمینه ها حریصانه و بیش از حد مالکیت را نشان می دهد، هنوز هم یکی از دلخواه ترین رنگ هاست.

رنگ آبی

آبی یکی از رنگ های مورد علاقه در جهان است. از ویژگی های آن ایمان، اعتقاد، اعتماد و مسئولیت را نشان می دهد. آبی بهترین رنگ برای برجسته کردن آرامش و آرامش ذهن و بدن است.

رنگ آبی اجازه می دهد تا ما را آرام کند و بدون استرس آزاد شود. این توانایی در تأثیر روانشناختی و پیگیری صلح دارد. آبی بهترین انتخاب برای تقویت رابطه، به ویژه از نظر بازاریابی است. با این حال استفاده بیش از حد از رنگ آبی می تواند زمینه را به تنهایی و در بیمارستان بودن تغییر دهد.

رنگ بنفش

رنگ بنفش، معنویات و رویاها را برجسته می کند. این ترکیبی از پویایی رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی است تا ترکیب کامل فیزیکی و عرفانی را ایجاد کند. این رنگ نمایش وفاداری، لوکس بودن، شجاعت، راز و عرفان است.

این رنگ نشانه راحتی و تخیل است و بنابراین، برای ارائه خلاق استفاده می شود. بیش از حد استفاده کردن از رنگ بنفش منجر به تحریک افکار غیر ضروری و حواس پرتی می شود.

رنگ سفید

سفید رنگ خلوص، صلح، هماهنگی و بی گناهی است. این رنگ اقدامات جدید را نشان می دهد و فضای آزاد را برای شروع فراهم می کند. سفید دارای ویژگی های تمام رنگ ها با ثبات برابر است. رنگ سفید نیز نشان دهنده مینیمالیسم، کمال گرایی و آرامش است. با این حال، از این رنگ بیش از حد استفاده نکنید زیرا این امر باعث جدایی از زندگی می شود.

رنگ سیاه

رنگ سیاه، برتری، اهمیت، کنترل و فردیت را تعریف می کند. در مورد دیگری، رنگ سیاه نیز نشانه مرگ، راز و ناامیدی است. این رنگ حاصل عدم رنگارنگی است. همچنین علامت ناشناخته بودن و جدایی است. با کنتراست بالا و وضوح کامل است. قدرتمند است اما در صورت استفاده بیش از حد فاقد زیستن و زندگی است.

نتیجه

بنابراین روانشناسی رنگ را برای یافتن بهترین ارتباط با مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید. بهترین راه این است که با نام تجاری خود رنگ ها را تست کنید تا بتوانید ایده خوبی برای انتخاب رنگ مناسب داشته باشید. رمزنگاری عام رنگ کمک می کند تا با انتخاب مناسب ترین ترکیب رنگ، مخاطبان هدف تان را به طور خودکار جذب نمایید و تبادلات بیشتری با آن ها داشته باشید.

منبع

مقاله تایپوگرافی چیست را از اینجا مطالعه کنید.

آخرین پست ها:

flat-design-colors

طراحی فلت و رنگ ها

در طراحی فلت و رنگ ها، طراح با طیف وسیعی از رنگ های مختلف کار می کند، اما اغلب طراحان آن رنگ هایی را انتخاب می کنند که جسورانه و روشن باشند…
ادامه خواندن